dilluns, 25 de febrer del 2008

PILLAO DE UNA CHINCHETA

Hola nois, (traduït a l'Angles: Hello ruido).

Ahir vem anar amb en Bassas a enfilar-nos a una agulla de la Vinya Nova anomenada Frare d'abaix del clot de la Mònica. La via escollida es diu Salicke-Mir. La via és preciosa, però poc recomanable per el seu estat de decrepitut. Les peces que fan falta hi són, però cada cop que em penjava d'estreps d'un d'aquells burins octogenaris rovellats, havia de cridar-li: oi que serem amiguets?
La cosa va anar així: La primera tirada em va tocar fer-la a mi. De fet, l'Enric em va posar la ressenya a les mans, on vaig veure les dues tirades i em va preguntar: Què vols fer, la primera o la segona? La segona pintava més xunga i de fet va ser així, llavors vaig pensar que millor tirar en la primera i després ja veure'm. Com últimament estic veient, les ressenyes les pinten més fàcils del que després són. La via arrenca en lliure per un petit diedret i a uns 4 o 5 metres de terra hi ha un pitó rovellat, d'on flanqueijant a la dreta i superant un petit desplomet trobem un burí més vell que cascoporro. M'hi vaig penjar d'estreps per superar el desplomet i anar a parar a una repisa, on una mica per sobre hi ha un altre burí igual o més vell que el primer. També m'hi vaig penjar d'estreps, dons també és lleugerament extraplomat. Vaig resseguir uns quants burins de l'estil dels primers en artificial fins trobar un pitó, llavors es surt en lliure i uns tres o quatre metres per sobre vaig trobar el pas més finot de la tirada just abans d'entrar a la reunió. La segona tirada arrenca per una fisura descomposta en artificial i d'un pitó vell. L'Enric va col·locar alguns friends i un tascó de reforç, dons només hi havia dos pitons rovellats i un burí. Just després d'un pas extraplomat i superat d'estreps va xapar en una sabina i va poder sentir-se salvat. Però mai es pot cantar victòria abans d'hora, dons desde allà fins al cim, la roca està bastant descomposta. El ràpel és de aproximadament 50 m, la majoria volats.

1 comentari:

Fent el mono per l'Aresta Brucs ha dit...

Quina por neng.No hauria estat millor pujar sense treure's els grampons?