dissabte, 1 de gener del 2011

Matemàtiques per tontos..

Diuen a casa que el diner del pobre va dos cops al mercat. Vamos, que comprar barato surt car. A lo que anàvem: quan fa temps que no escales, el magí té massa temps per pensar. Cosa que crec que ens passa a tots. Superats els llibres de ressenyes en paper, que ja tinc massa guixats. L'era digital ens ofereix multitud de llocs on anar a perdre el temps, a cops, també a guanyar-lo. Aquest és el cas, espero. Estava jo esperant que arribessin els quatre, si dic quatre friends salewa(2, 4, 6, 8), que havia comprat jo per linterné al mòdic preu de 95€!!!. Quan em va venir la idea, tonta si tu vols, de comparar el material que tinc a casa. Els friends i els tricams, no són el mateix però si que podia comparar-ho. Tot plegat, ambdós trastos tenen una mida mínima i una mida màxima de col·locació. Fent una senzilla resta s'obté el rang d'us. Aquesta dada seria equivalent a parlar de la versatilitat del trasto. Si ja sé que l'amplada del cap del friend també hi diu molt, però com que aquesta és va creixent de manera més o menys proporcional amb el rang d'ús, no la tinc en compte en el gràfic. 
Per tant vaig graficar les dades, tot ordenant-les per mida mínima. Tonto de mi ja vaig descobrir el que es veu a simple vista en qualsevol catàleg:
  1. Que el friend salewa del 2, tenia el rang d'ús més petit. Era, és de 2 mm.
  2. Que els friends de doble eix tenen un rang d'ús molt més gran. També són més cars que els salewa. 
  3. Con Camalot esto no hubiera pasado.
  4. Pista: Si un fabricant ofereix 10 talles on l'altre n'ofereix menys. Els friends amb més talles son menys versàtils. Si, ja he tingut en compte que hi ha fabricants que solapen els rangs per fer els seus friends encara més versàtils. No és el cas...
  5. És perfectament assumible que fos el candidat número 1 a quedar-se en una fissura malparidota.
  6. Si l'Enric Mullor, que arregla tot, no el va poder treure, és que no es podia. Quan dic tot, és tot(coses que tinguin sentit arreglar mecànicament...). Des de el forn, la nevera, qualsevol bicicleta, o sobretot friends(cosa que els colegues li agraïm...).
  7. Lo barato sale caro. Tot i que ja comptava amb aquesta mida repetida o solapada...
 PD: Segueixo mirant ressenyes i trastos. Tot i que els reis ja van deixar-me els friends salewa fa dies.
Per un tractament més acurat, feu un cop d'ull aquí....