diumenge, 10 de gener del 2010

...vivències qualitatives, que no quantitatives.

Fa una estona que he baixat al plafó desplomat del club. Necessito cremar una mica d'aquest neguit que em fa por que em fanatitzi. Si tot va com espero, demà anirè a fer una excursió per Agulles. Dels possibles companys de corda, molts i variats, només en tinc tres de segurs de segurs. L'oferta, més alpinística, que escalatòria, no sedueix a massa gent...Ara que fa un parell d'hores que he tornat penso en la sort que no hagi estat així.
07:45 AM Sona el despertador, al Solvay fa una rasca important. Faig el ratolí sota l'edredó una estona...
07:55 AM Salto del llit, i amb la llista mental del que cal fer, començo a feinejar... vestir-se, motxilla..., la rasca se'm fa dramàtica.
08:25 AM Sóc al pàrquing deixant els trastos al ketxup. Repasso el tema cadenes...
08:30 AM L'Ari no ve, ja s'havia mig descartat per sms a les dues de la matinada. La resta, mica en mica, per telèfon o facebook. Demostren tenir més seny, o més son...
08:35 AM Passo a per l'Agustí. Surt d'una guàrdia i no ha dormit gaire. Al parc hi ha hagut moviment fins tard..., coses d'aquesta feina. Baixa amb un brillant somriure. Anem a per l'Andreu.
08:45 AM L'Andreu surt a trobar-nos. Els gossos que guarden la casa li anuncien la nostra arribada. Anem a per l'Enric, el mestre Bassas...
09:00 AM Recollim l'Enric i cap a esmorzar. Fa fred, no era cosa del Solvay...
09:35 AM Arribem a l'hotel. Papegem a sac. El colesterol abriiiiiga, el colesterol protegeeeeix, i qui digui el contrari, menteix...
10:25 AM El panorama a Can Masana és seriós. Una dotzena de cotxes, cap al pàrquing. Per un dia som els primers en poder triar on deixar el cotxe..., sort que porto cadenes penso...Els companys dien que un cop m'hi posi jo la resta baixaran tots...
11: 35 AM Arribar a peu de La Pelada i la seva modesta Aresta Brucs ha costat sang, suor, alguna que altre rialla, tres o quatre pets amb cua,un parell de pams de morro i un grapat de patinades. Tot plegat hi ha neu, gel, molt gel, massa gel, i nosaltres amb vamves de trèquing. Les meves amb goretex..., mira que decidir deixar les botes al cotxe. Merda de solidaritat...La canal del Coll de les Portelles sembla un corredor de neu i gel. Passem per xulos, però posem una corda per l'Andreu. Cal cuidar-lo ara que torna a escalar. Més amunt ja me la jugo(ens la juguem...) una mica, i allà, un cop dalt, torno a tirar la corda al company.
11:45 AM Al peu de l'aresta hi ha una gouloutte, o una collonada semblant, el tres primers metres. El mestre Cardona improvisa un piolet amb una branca. Després de cinc minuts de fer el cavernícola ja cosa sembla una mica més factible. Em demano fer de primeeeer..., l'Enric, per part seva, també vol fer de primer. Doblo la única corda que porto i surto a per el primer seguro després de fer equilíbris damunt d'una bossa del condis. L'Andreu m'asegura, de tota manera els hi dic que si patino em tiro damunt d'ells a saco. Riuen....

12:00 AM Abasto la reunió, l'Andreu puja com una cabreta..., diu que està bé, beeee...., i un güebo, fa una rasca que..., vamos que el grajo vuela bajo i rugen los leones...Surto a pel ràppel, el muntem, tiro la corda i jo vaig rera d'ella. La cara del ràppel està completament gelada. No gens recomanable pels gats...Aviso a l'Andreu. Els companys ens segueixen ràaaapidament.
12:20 AM Al peu de l'agulla no fa tant fred, si més no vent. Fem motxilles i cap al Coll de les Portelles. Farem un ràppel si o si. De camí ens trobem una noia que va sola. Diu que ve d'allà baix i va allà dalt. És diu Aida, porta mòbil, un somriure, un pircing al nas i vamves de carrer. Diu que va allà dalt. No s'escolta massa les nostres paraules, suposo que ja sap el que fa...També trobem un que va amb piolet i grampons a la Saca Gran, tot un crack, quina emveja lo dels grampons...
12:35 AM Al coll fem una mica d'obra social amb uns improvisats donants d'òrgans, que a més de fer servir la nostra corda, és fan fotos...Renego en veu alta, bastant alta..., sembla que ho entenen.
01:25 PM Sóm al pàrquing altre cop. Com esperàvem, ja no sóm els únics. Hi ha un parell o tres de dotzenes d'inconscients..., què bonic no estar sol...
01:35 PM Al mandos del Ketxup,el mestre Cardona, fa una inmillorable actuació. Bueno, jo , l'Enric, l'Andreu i mil samaritans més que al més pur estil egipci treiem el ketxup els darrers metres fins la carretera. Les cadenes al maleter, sense estrenar, no si....
02:15 PM Parem al Baranna a fer un mos, o algo més. Contents per aquest dia de tantes... vivències qualitatives, que no quantitatives.

Andreu ha dit...

ens ho vam passar d'alló mes bé !

Riesling ha dit...

Montserrat és aquí, sempre a l'abast! Però poques vegades, els escaladors tenim l'oportunitat de disfrutar (?)de la muntanya com en aquesta ocasió.
Va ser una sortida peculiar..., molt particular; la cohesió i l’amistat del components del grup van fer la resta. Un com més es confirma la tant coneguda fórmula:

P + A + E = SC

Fins la propera!!!

Fent el mono per l'Aresta Brucs ha dit...

Amics, va ser un dia fantàstic, només vaig trobar a faltar, el lince ibèrico, el buitre leonado, la xova piquigualda i el lobo, si amigooos, el lobo...